Més informació
ELS PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Idea Alboraia Pressupostos Participatius permet que la ciutadania decidisca com invertir 100.000 € del pressupost municipal per al desenvolupament d’iniciatives de la població d’Alboraia, que s’implementarien en 2025.
OBJECTIUS GENERALS
- Impulsar la participació ciutadana.
- Incentivar la comunicació directa entre veïnat i ajuntament.
- Ser més transparents amb la gestió pública.
- Comprendre millor les necessitats de la ciutadania.
- Democratitzar la gestió pública.
- Col·laborar i reflexionar col·lectivament.
QÜESTIONS FREQÜENTS
- Principis generals
- Les propostes han de ser concretes i de fàcil execució.
- És necessari que beneficien al màxim nombre de població d’Alboraia.
- Cal que la formulació de les iniciatives no generen importants desequilibris locals.
- Han de ser propostes inclusives que no exercisquen cap tipus de discriminació o perjudici.
- S’han de formular en el sentit de la innovació i l’exposició de noves pràctiques.
- Criteris de participació
- La proposició de propostes està oberta de manera universal a qualsevol persona.
- La participació serà efectiva a través de la fitxa tècnica digital (participa.alboraya.es) o física.
- L’emissió de propostes no està limitada a un màxim per persona participant.
- Existirà un termini tancat en els processos d’emissió de propostes.
- En el cas de l’enviament de la proposta física s’haurà de posar la signatura de la persona participant.
- Àmbits de proposicions: Per a garantir la correcta aplicació dels pressupostos participatius, s’expressen les següents directrius a l’hora del tipus de proposta: d’inversió i despesa corrent.
- Propostes d’inversió:
- Mobilitat i accessibilitat: accessos a la ciutat, zones d'estacionament, semàfors, pas de vianants, rotondes, carrils bici, il·luminació viària, entre altres.
- Espais oberts i públics: Equipaments de parcs i jardins, mobiliari, zones infantils, zones per a gossos, vies verdes, horts urbans, paratges naturals, entre altres.
- Equipament i infraestructures: Millora d'instal·lacions municipals (esportives, educatives, culturals, centres juvenils, centres de majors, entre altres), rehabilitació d'edificis públics (centre històric, edificis municipals, monuments històrics, entre altres), innovació i noves tecnologies (panells solars, punts de recàrrega cotxes elèctrics, entre altres), mobiliari urbà (contenidors, bancs, entre altres), adquisició de material per a la seua cessió a les associacions (mobiliari, material informàtic, entre altres).
- Propostes de despesa corrent:
- S’emmarquen en projectes municipals com campanyes generals, campanyes educatives, programació d’activitats socioculturals i altres tipus d’activitats que comencen i acaben en l’any 2025.
- Criteris de no viabilitat: Respecte als criteris de no admissió de propostes, l’equip tècnic municipal considera els següents:
- Supera la quantia destinada als Pressupostos Participatius.
- Proposta duplicada, ja correspon a un projecte en marxa completa o parcialment.
- Comporta dificultats tècniques o administratives en el seu desenvolupament.
- Correspon a un servei bàsic municipal.
- No és una iniciativa o proposta sostenible temporalment.
- Contradiu o no s’integra dins dels Principis Generals.
- Exercici de votació: El veïnat (persona física) major de 16 anys empadronat a Alboraia podrà participar les diferents bases de votació d’Idea Alboraia Pressupostos Participatius:
- Es votarà en els mecanismes digitals i presencials mitjançant l’aportació expressa de les dades personals.
- Es podrà avalar i votar més d’una proposta per participant.
- Existiran dos fases de votació (suport i final) per a la ciutadania.
FASES D’IDEA ALBORAIA
La formulació, votació i resolució de les propostes d’Idea Alboraia Pressupostos Participatius 2024 és del 7 d’octubre al 18 de desembre.
- FASE 1: COMUNICACIÓ (7 - 11 d'octubre): Anunci d’Idea Alboraia Pressupostos Participatius i motivació de participació ciutadana en la formulació de propostes a través de contingut audiovisual exposat en les xarxes socials i mitjans comunicatius oficials.
- FASE 2: PRESENTACIÓ PROPOSTES (7 - 23 d’octubre): S’estructuren els següents mecanismes des de l’Ajuntament d’Alboraia:
- Digitalment. Formulació de propostes online amb fitxa tècnica en participa.alboraya.es
- Presencialment. Amb un equip tècnic a peu de carrer que t’ajudarà a presentar la proposta digitalment.
- Presencialment. Mitjançant bústies de propostes físiques amb fitxa tècnica en espais públics municipals.
- Digitalment i presencial. Amb la convocatòria d’una trobada social amb participació online i bústia física al mateix temps.
- FASE 3: REVISIÓ INTERNA DE PROPOSTES (24 d'octubre - 3 de novembre):
- La validació de les propostes serà assumida pel grup tècnic municipal i en seguiment dels criteris establerts, clarificant el rebuig de les iniciatives.
- S’elaborarà un informe al Consell de Participació Ciutadana sobre el resultat.
- FASE 4: VOTACIÓ SUPORT (4 – 17 de novembre): Les propostes validades seran exposades públicament i es podrà avalar més d’una proposta per persona participant, les propostes hauran de rebre un mínim de 40 avals per a passar a la següent fase i es podrà votar amb la següent modalitat:
- Digitalment. En participa.alboraya.es
- FASE 5-6: AVALUACIÓ DE PROPOSTES (18 de novembre - 1 de desembre): En aquesta fase es procedirà de la següent manera:
- S’analitzaran les propostes amb un mínim de 40 avals de la fase anterior.
- Es concretaran les iniciatives en virtut de la seua viabilitat futura, conformant un desenvolupament tècnic i creatiu.
- Es podrà delimitar el nombre de propostes a les 10 més avalades en el cas que es puga comptabilitzar la popularitat (avals) de cadascuna de manera específica.
- L’equip tècnic municipal valorarà cada proposta amb les àrees competents de l’Ajuntament d’Alboraia.
- S’elaborarà un informe al Consell de Participació Ciutadana sobre el resultat.
- FASE 7-8: VOTACIÓ FINAL (2 - 15 de desembre): El sistema de votació final s’emmarca fins al màxim de disponibilitat pressupostària, permetent que les persones participants puguen votar més d’una proposta sense ordre de preferència, prevalent en la resolució la iniciativa més popular que es podrà combinar amb altres iniciatives seguint l’ordre de popularitat per fer ús del màxim pressupostari.
- Digitalment. En participa.alboraya.es
- Presencialment. Amb un equip tècnic a peu de carrer que t’ajudarà a votar digitalment.
- Presencialment. Mitjançant el Registre d’Entrada de l’Ajuntament d’Alboraia.
- FASE 9: COMUNICACIÓ RESULTATS (18 de desembre): S’exposarà la comunicació de la proposta o les propostes finals guanyadores mitjançant:
- Publicació en participa.alboraya.es de la proposta o propostes seleccionades per la població amb audiovisual explicatiu.
- Publicació en les xarxes socials de la proposta o propostes seleccionades per la població amb audiovisual explicatiu.
- S’elaborarà un informe al Consell de Participació Ciutadana sobre el resultat.
- FASE 10: EXECUCIÓ DE LES PROPOSTES (2025): El procés de selecció i elecció d’Idea Alboraia Pressupostos Participatius s’estructura entre octubre i desembre de 2024, tanmateix l’aplicació de la iniciativa o iniciatives finals s’integrarà al llarg de l’any 2025.
MÉS INFORMACIÓ O INCIDÈNCIES
- Regidoria de Participació Ciutadana
- Telèfon: 963171700
- participa@alboraya.com
- Facebook: https://www.facebook.com/ajalboraya/
- Twitter: https://twitter.com/ayto_alboraya
- YouTube: https://www.youtube.com/webalboraya
- Instagram: https://www.instagram.com/sientealboraya
- Whatsapp: https://www.alboraya.es/va/pagina/servici-dinformacio-whatsapp