Tornar

Vials segurs a l'Escola

educomelles educomelles  •  07-10-2024  •  Alboraya  • 

Captura_de_Pantalla_2024-10-22_a_les_10.31.25.jpg
Captura_de_Pantalla_2024-10-22_a_les_10.31.25.jpg

Código proyecto de gasto: 174

VIALS SEGURS A L’ESCOLA Proposta de pacificació urbana al nucli d’Alboraia.

 

Tot i existir una limitació de 30 km / hora en el nucli d'Alboraia és necessari implementar mesures fisiques reductores de la velocitat en vies principals de circulació i en especial en els carrers que haurien de ser vials segurs a l’escola per als xiquets i les xiquetes del nostre poble.

Atentent a la limitació presupostària, proposem el carrer Colón com a prova pilot de una sèrie de mesures que cal desplegar en diferents punts del nucli d’Alboraia per a fer segurs els camins a l’escola.

 

  • Proposem la implantació de bandes reductores de velocitat o guals al Carrer Colón en tots els passos de vianants i interseccions des de l'inici del carrer (en l'intersecció amb el Camí a la Mar) fins a l'avinguda Ausiàs March.
  • La instal·lació de bandes reductores de la velocitat per a vehicles a cada pas de vianants i intersecció i en punts intermitjos si fora possible.
  • Augmentar de la senyalització viària (vertical i horitzontal).
  • Eliminació d'elements que obstaculitzen la visibilitat de vianants i conductors.
  •  

Són necessàries mesures físiques reductores de la velocitat sobretot tenint en compte que el Carrer Colón és el vial d'accés al CEIP Cervantes i per ara no és, en cap cas, un vial segur per a xiquets i xiquetes del poble.

Es proposa la instal·lació de bandes reductores com les descrites en el següent enllaç: https://www.adosa.es/bandas-reductoras-velocidad.html

En les imatges adjuntes en el PDF, es descriuen els punts on considerem necessària la implantació de mesures reductores seguint un patró: col·locar una banda en cada pas de peatons preexistent i col·locar-n’he una en el gir del carrer de la mar, on eixa corba es d’extrema perillositats en hora punta d’accés a l’escola.

Mesures adicionals

A més a més de l’instal·lació de bandes reductores instem a l’ajuntament i les autoritats a estudiar les problemàtiques existents en l’inici del carrer en especial la intersecció amb el Carrer Camí de la Mar i l'intersecció amb el Carrer Sant Cristòfol son d'especial perillositat: Hi ha punts cecs de visibilitat (provocats per uns contenidors que no haurien d'estar ubicats en eixa intersecció) per a vianants i conductors i a més a més en hora punta és un coll d'ampolla d'extrema perillositat per famílies que apleguen al CEIP Cervantes.

Esta mesura reductora de velocitat és la punta de l’iceberg de una problemàtica aplicable a altres vies com el Carrer Botànic Cavanilles, l’avinguda Diví Mestre, el carrer Mestre Serrano o el carrer València. Coincidentment totes estes vies son vies rectilínies sense cap mena d’obstacle, llevat de semàfors puntuals i per on de forma habitual es superen els límits de velocitat. Coincidentment, son tot vials per aplegar a les escoles Ausiàs March, José Lluch i Marianistes.

 

  • Instem a l’ajuntament a iniciar un procés de pacificació que més enllà de la qüestió presupostària aplique mesures com:
  • Peatonalització puntual dels vials a l’escola en les hores punts d’accés.
  • Millora de la xarxa de carrils bici
  • Reducció de l’amplada de la calçada de vehicles.
  • Implantació de dispositius d’urbanisme tàctic que facin segurs els entorns inmediats de les escoles.
  • Renaturalització d’espais urbans.

 

Totes estes mesures de forma directa o indirecta estan també exposades en la resta de propostes a esta convocatòria de pressupostos participatius i més enllà d’actucacions puntuals poden ser la punta de l’iceberg d’un canvi més profund per a un poble com Alboraia.

_

Esta és una iniciativa particular d’Eduard Comelles Allué amb el suport de l’AFA (Associació de Famílies del CEIP Cervantes i l’Associació de Veïns del Centre Històric.

Ubicación: carrer colón

Propuesto en nombre de: amb el suport de AFA (Associació de Famílies del CEIP Cervantes) i l'Associació de Veïns Nucli Històric

Documents (1)


Necesitas iniciar sesión o registrarte para comentar.
    No hi ha fites definides